ابزار مدیریت


ابزار های مدیریت در یک سازمان به منظور کمک به مدیران و کارکنان در انجام وظایف و فعالیت‌های مختلف سازمان طراحی شده است. این ابزارها می‌توانند شامل فنون، نرم‌افزارها، سامانه ها، فرآیندهای استاندارد، الگوها، قالب‌ها، سامانه‌های اطلاعاتی و ابزارهای دیگر باشند. استفاده از ابزارهای مدیریتی در یک سازمان، باعث بهبود کارایی و اثربخشی فعالیت‌ها، افزایش بهره‌وری، کاهش خطاها، مدیریت بهینه منابع و نیروی کار، ارتقای فرآیندهای کاری و بهبود ارتباطات داخلی و خارجی می‌شود. برخی از مهمترین ابزارهای مدیریتی در یک سازمان عبارت‌اند از:

  • سامانه های مدیریت محتوا (CMS)
  • سامانه های مدیریت پروژه و وظایف (Project Management Software)
  • سامانه های مدیریت روابط با مشتریان (Customer Relationship Management Systems)
  • سامانه های مدیریت منابع انسانی (Human Resources Management Systems)
  • سامانه های مدیریت فرآیندهای کاری (Business Process Management Systems)
  • سامانه های مدیریت دانش (Knowledge Management Systems)
  • سامانه های مدیریت اسناد و مدارک (Document Management Systems)
  • سامانه های مدیریت مالی (Financial Management Systems)
  • سامانه های مدیریت موجودی (Inventory Management Systems)
  • سامانه های مدیریت ارتباطات (Communication Management Systems)

هر یک از این ابزارها برای مدیریت حوزه های مختلفی در یک سازمان استفاده می‌شود و هدف آن‌ها بهبود عملکرد سازمان است.


چگونه یک صورتجلسه بد ننویسیم

چگونه یک صورتجلسه بد ننویسیم

معمولا سخت ترین قسمت نوشتن یک صورتجلسه، داشتن یک ایده مناسب برای شروع آن است که با چه جملاتی شروع به نوشتن صورتجلسه کنیم. اگر برای این چالش همیشگی یک ایده و راهکار مناسب داشته باشیم ادامه نوشتن صورتجلسه به سختی شروع آن نیست.

معیارهای صلاحیت مدیر منابع انسانی چیست؟

معیارهای صلاحیت مدیر منابع انسانی چیست؟

در حال حاضر ماموریت شناسایی، جذب و استخدام مدیر منابع انسانی برای شرکتی خصوصی دارای زنجیره تولید را بر عهده دارم. اطلاعاتی و تجاربی که از این ماموریت حاصل می شود را در اینجا به اشتراک خواهم گذاشت. از جمله معیارهای صلاحیت یک مدیرمنابع انسانی که نقش کلیدی را در شرکت برعهده دارد.

آیا فرایندهای ارتباطات و رسانه شرکت را برون سپاری کنیم؟

آیا فرایندهای ارتباطات و رسانه شرکت را برون سپاری کنیم؟

برون سپاری واحد ارتباطات و رسانه یکی از راه‌های کاهش هزینه‌های سازمانی است. اما اینکه واحد ارتباطات و رسانه را برون سپاری کنیم یا داخلی نگه داریم، بستگی به شرایط و نیازهای سازمان دارد. برای تصمیم‌گیری در این زمینه، می‌توانید به مزایا و معایب هر کدام اشاره کنید و با توجه به شرایط خود، تصمیم بگیرید.

مشکلات روش مصاحبه برای ارزیابی و استخدام چیست؟

مشکلات روش مصاحبه برای ارزیابی و استخدام چیست؟

روش مصاحبه، یکی از رایج‌ترین روش‌های استخدام و ارزیابی نیروی انسانی است. این روش برای بررسی مهارت‌ها، شایستگی‌ها، تجربیات و سایر ویژگی‌های مرتبط با متقاضیان شغل استفاده می‌شود. روش مصاحبه در ارزیابی و استخدام نیروی انسانی دارای مزایا و نقاط قوتی است.

{مشاوره} برنامه پس از مصاحبه شغلی

{مشاوره} برنامه پس از مصاحبه شغلی

سلام جناب صادق فر شب شما بخیر بنده امروز در مصاحبه شغلی مربوط به صنعت بیمه تقریبا قبول شدم و به من گفتند که برنامه ام را اعلام کنم می خواستم از شما در این زمینه کمک بگیرم که برای نوشتن برنامه باید به چه مقولاتی پرداخته شود با تشکر

آیا آنبوردینگ تکمیل کننده آموزش های بدو استخدام است؟

آیا آنبوردینگ تکمیل کننده آموزش های بدو استخدام است؟

آنبوردینگ یا Onboarding به فرآیند ورود و یا شروع کار یک فرد جدید در یک سازمان یا سازمانی مشخص اطلاق می‌شود. این فرآیند شامل تسهیل و هماهنگ کردن فرد جدید با محیط کاری، فرآیندها و سیستم‌های سازمانی است.

درباره‌ی نویسنده
تمام مطالب و مقاله های منتشر شده در این وبسایت توسط مهندس حسین صادق فر، با عنوان مشاور مدیریت تدوین شده است. برخی از این مقاله ها تجارب شخصی نویسنده، برخی ترجمه و برخی گردآوری شده از منابع مختلف هستند و همگی در راستای تشریح ابزارها و فنون مدیریت بوده و مطالعه آنها قطعا کمک مفیدی به مدیران سازمان ها خواهد کرد.
اطلاعات بیش‌تر
عضویت خبرنامه
عضو خبرنامه ماهانه وب‌سایت شوید و تازه‌ترین نوشته‌ها را در پست الکترونیک خود دریافت کنید.
آدرس پست الکترونیک خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...