فنگ شويي اداري

چقدر لذت بخش است وقتي وارد محل كارمان مي شويم در آنجا مانند خانه احساس راحتي كنيم. فنگ شويي اداري ابزار مناسبي براي آن است كه احساس آرامش و راحتي را به فضاي كارمان بياوريم. فنگ شويي در اصل يك فلسفه 5000 ساله چيني است كه بر هنر جابجايي و چيدمان اشياء تاكيد دارد. فنگ شويي كه از آن با عنوان منبع انرژي ياد مي شود، نشان تبادل انرژي بين محيط و فرد است.

فضاي كارتان را مرتب كنيد تا ذهني آرام داشته باشيد.

ایستاده هم کار می کنید؟

posted Jun 22, 2013, 11:44 PM by حسين صادق‌فر   [ updated Jun 22, 2013, 11:44 PM ]

امروز با یکی از مدیران که به تازگی چیدمان اتاق کوچکش رو تغییر داده بود صحبت می کردم. البته قبلا با کمک همدیگه مقداری از اصول فایو اس (نظام آراستگی) رو واسه اتاقش پیاده سازی کرده بودیم و از نتیجه کار راضی بود... اما پیشنهاد امروز من بهش این بود که علاوه بر میز کار L شکلی که داره و کامپیوترش اونجا هست، یک کنسول هم واسه پشت سرش سفارش بده البته با ارتفاع بیشتر که واسه کار ایستاده مناسب باشه... و وقت هایی که از نشستن زیاد خسته شد برخی از کارهای کاغذی شو بتونه ایستاده انجام بده ... تصویر زیر رو هم بهش نشون دادم تا ایده ای که داشتم کامل تصور بشه...



میز کارتان را چه طور طراحی کرده اید

posted Mar 6, 2013, 4:17 AM by حسين صادق‌فر   [ updated Mar 6, 2013, 4:18 AM ]

برخی از ما در خانه یا محل کار فضایی در اختیار داریم که بیشتر کارهایمان را در آنجا انجام می دهیم. گاهی یک میز کار ساده است و گاهی فضای کارمان را به شکلی عجیب و غریب تزیین کرده ایم. در این فضا رؤیا پردازی می کنیم، آینده را برای خود ترسیم می کنیم و سعی می کنیم نقشه های خود برای زندگی را عملی کنیم. 

چینش این فضای کار، همواره از اهمیت بالایی برخوردار بوده است. هر یک از ما سعی کرده ایم تا اتاق فرمان زندگی خود را مطابق با سلیقه مان در آوریم. در واقع ساخت یک فضای کار زیبا و متفاوت، تاثیر زیادی بر راندمان کاری و تفکر ما می گذارد. 

در همین راستا نارنجی اعلام کرده تا 25 اسفند فرصت دارید در مسابقه ای با عنوان عکاسی از میز کار شرکت کنید. پیشنهاد مشاور مدیریت نیز این است که قبل از شرکت در این مسابقه سری به نحوه تزیین میزهای کار در شرکت های موفق مانند گوگل بزنید و حتما از اونها ایده بگیرید. به امید ثبت ایده میزکار خلاقانه از سوی شما همراهان گرامی... !

خانه تکانی ذهنی

posted Oct 21, 2012, 10:06 PM by حسين صادق‌فر   [ updated Oct 21, 2012, 10:07 PM ]

"لوئيز هي" مي گه: اگه بخواين اتاقي رو تميز كنيد، هر چي توي اون هست، در مي آريد و مي آزمائيد. يعني به بعضي چيزها با علاقه نگاه مي كنيد و گرد و خاكش رو مي گيريد و برقش مي اندازيد و بعد دوباره مي گذاريدش سر جاش.بعضي چيز ها به تعمير احتياج دارند پس تعميرشون مي كنيد.بعضي چيزها هم از كار افتاده هستند و ديگه نمي تونيد ازشون استفاده كنيد، پس با خيال راحت اون ها رو دور مي ريزيد! دوست داشتن كامل خود ، مستلزم بيرون ريختن همه ي فكر ها و عقايد كهنه و خرابيه كه باعث ميشه خودتون رو بي ارزش بدونين.يعني يه خونه تكوني ذهني! پس با همون آرامشي كه بعد از خوردن غذا، خرده هاي اون رو جمع مي كنيم و دور مي ريزيم، بايد بتونيم ذهنمون رو هم خونه تكوني كنيم. با آرامش و بدون عصباني شدن.به قول" لوييز هي "_ استاد بزرگ تدريس خانه تكاني ذهني _ از خودتون سوال كنيد: آيا من حاضرم براي تهيه ي شام امشب، در زباله هاي ديشب خود، دنبال غذا بگردم؟!! پس چطور مي تونم با جستجو در آشغالهاي كهنه ي ذهني، تجربه هاي فرداي خودم رو بيافرينم؟!!

منبع: متن ارسالی از سوی یکی از دوستان

خلاصه اي از فنگ شويي اداري

posted Oct 2, 2011, 6:40 AM by حسين صادق‌فر   [ updated Oct 2, 2011, 6:52 AM ]

كتاب "فنگ شويي اداري" نوشته دارين زيير است كه آن را محبوبه افاضلي ترجمه كرده است و خريد اينترنتي آن از اين طريق ميسر است. برخي از مهمترين پيشنهادهاي اين كتاب براي ايجاد هارموني در محيط كار در ادامه فهرست شده اند:

1-       براي آنكه بتوانيد فضاي با نشاطي را در محيط كارتان به وجود آوريد نظر كساني را كه به محل كارتان مي آيند بپرسيد.

2-       سعي كنيد ابتدا در خودتان و سپس در اطرافتان تغيير ايجاد كنيد.

3-       به جزييات دقت كنيد.

4-       براي ذخيره كردن برنامه هاي كاربردي در كاميپوتران از پوشه ها استفاده كنيد. (البته من پيشنهاد مي كنم براي دسته بندي فايل هايي كه روي دسكتاپ كامپيوتران قرار مي دهيد از اين نرم افزار استفاده نماييد).

5-       براي زير تلفن پارچه اي با رنگي زيبا (ترجيحا قرمز) را انتخاب كنيد. اين كار باعث مي شود انرژي اطراف تلفن فعال شود و زنگ تلفن براي فرصت هاي مثبت به صدا در آيد.

6-       يك كارت كه روي آن كلمات شادي بخش نوشته شده است نزديك تلفن قرار دهيد تا هنگام صحبت كردن با ديگران دوستانه و با توجه صبحت كنيد.

7-       صندلي شما به منزله تخت قدرت و راحتي شماست. نشستن در صندلي با پشت عريض در شما حس قدرت را ايجاد مي كند.

8-       بهتر است ميزتان را در جايي قرار دهيد كه ديوارها پشت سرتان باشند.

9-       سعي كنيد ميز كارتان را رو به روي در ورودي قرار دهيد تا جذب كننده انرژي باشيد.

10-    آويختن تصوير كوه در پشت سرتان در جايي كه كار مي كنيد، مي تواند تاثير شگرفي بر نحوه كاركرد شما بگذارد.  معروف است كه مي گويند فلاني پشتش به كوه وصل است.

11-   آب آرامش بخش است و انرژي شگرفي دارد. به كار بردن تصاوير آب يا وجود مقداري آب در روبروي ميز شما كار بسيار ارزنده ايست.

12-    سطل زباله تان را هر روز خالي كنيد.

13-   از آشفتگي اطرافتان خلاص شويد.

14-   بعد از هر كار سنگين حتما نفس عميق بكشيد.

15-   استفاده از آيينه براي منعكس كردن انرژي بسيار موثر است.

16-   مديريت زمان براي رسيدگي به كارهايي كه بايد طي روز انجام دهيد.

17-   گياهي در يك گلدان قرمز زيبا روي ميزتان قرار دهيد و به مروز زمان تغييرات معجزه آساي آن را مشاهده كنيد.

18-   راهروي ورودي بايد زيبا و تامل برانگيز باشد چرا كه آنجا شما را از دنياي بيرون جدا مي كند.

19-   از وسايل حركتي (جنبشي) مانند ريزش آب، حركت پاندول و ... براي انتقال انرژي در اتاق كارتان استفاده نماييد.

20-   يك فرش كوچك را در ورودي اتاق تان پهن كنيد، با اين كار باز هم اتاق تان را از بيرون جدا مي كنيد.

21-   نصب يك عكس از منظره طبيعي در اتاق سبب مي شود آنجا بزرگتر به نظر برسد.

22-   توجه داشته باشيد كه آنچه دور از ديد است درو از ذهن نيست. پس فايل ها، كمد ها و كتابخانه تان را مرتب نگه داريد.

23-   روشنايي متعادل از سردردها و ناراحتي هاي چشمي جلوگيري مي كند.

24-   زمان انتظار بهترين موقع براي برنامه ريزي كارهاي آينده است.

25-   براي شاد بودن محل كارتان هر روز ايده هايي نو داشته باشيد.

1-4 of 4