ماهنامه مشاور مديريت

پيش شماره دوم - اسفند 1388

 

 

 

 

 

sadeghfar@gmail.com

4946 501 0915

ثبت پيام

تلنگر مديريت

تحليل اخبار مديريت

آقایان اگر صلاح می دانید از مردم عذرخواهی کنید!

ماه گذشته خبر معذرت خواهي آكايو تويودا رييس شركت تويوتا در تمامي رسانه ها منتشر گرديد و در تحليل اين خبر همه نوشتند كه چرا مديران خودرو سازي هاي ايراني اين گونه عمل نمي كنند. اكنون بنده ضمن تاييد اين تحليل دو نكته مهم ديگر كه به نظرم در پشت اهميت بالاي اين خبر پنهان ماند را يادآوري مي كنم. اول اين كه نبايد انتظار داشت كيفيت رفتار مديران يك سازمان از كيفيت محصولات و خدمات آن سازمان بالاتر باشد! 

 

در تصوير فوق آيا شما كيفيت رفتاري متناسب با كيفيت تويوتا را مشاهده نمي نماييد؟ پس نبايد زياد انتظار داشت كه مديران خودرو سازي ايراني اين گونه معذرت خواهي را در دستور كار خويش داشته باشند چرا كه با كيفيت توليدات آنها سازگاري ندارد و اگر غير از اين شود حتما با يك كاريكاتور جالب روبرو خواهيم بود.

نكته دوم كه باز هم تاييد كننده كيفيت رفتاري اين آقاي تويودا هست ميز بسيار ساده اي است كه ايشان در اين همايش مطبوعاتي از آن استفاده كرده است.

فهرست آخرين مطالبت منتشر شده در وبلاگ :

 مشاور مديريت

مدیریت عاشقانه به روز شد

مینی مال (داستانک) ممیزی ایزو

اولین نتایج نظرسنجی چالش های مدیریتی سازمان های ایرانی

مینی مال (داستانک) طراحی وب سایت

تفاوت مایکروسافت و جنرال موتورز

مدیریت خانواده

نظر سنجی چالش های مدیریتی سازمان های ایرانی

معیارهای انتخاب گواهی دهنده ایزو 9001 و 14001

تبدیل نام به خط فارسی باستان (میخی)

اولین پیش شماره ماهنامه مشاور مدیریت منتشر شد

دانشمندان مديريت

روش تويوتا

 

سياست اول تويوتا مشتري اوست.

 

اصل مشتري مقدم است سنگ بناي تويوتا است. بيش از 260 هزار نفر در 160 كشور دنيا براي تويوتا كار مي كنند. محصولات و خدمات تويوتا از كيفيت فوق العاده اي برخوردار است و باعث شده تويوتا يكي از برترين كسب و كارهاي دنيا گردد.

تويوتا از طريق موزون ساختن خواسته ها و نيازهاي مشتري به طور مستمر و همزمان ارزش هاي بهينه اي را پديد مي آورد. روش تويوتا در شكل زير نمايان شده است:

 

 

احترام به كاركنان و بهبود مستمر تعيين مي نمايد كه به منظور انتقال ارزش هاي شركت به مشتريان، سهامداران، انجمن ها، شركاي تجاري و جامعه جهاني كاركنان تويوتا چگونه با ديگران رفتار نمايند و چگونه كارهايشان را انجام دهند.

منبع: http://www.toyotamauritius.com/customer-care

مديريت عاشقانه

خوشا به حال کسی که اشتغالش به خود او را از عیب جویی مردم باز داشته است.

خبر ويژه

از تاريخ 3/12/88 وب سايت مستقل مشاور مديريت به نشاني sadeghfar.com در محيط سايبر منتشر گرديد.

Ċ
حسين صادق‌فر,
Feb 23, 2010, 6:13 AM