برداشت اول: ماهي فروشي سركوچه (ماهي قرمز سفره هفت سين) – هواي ملس بهاري، دو روز مونده به تحويل سال 1388– من و برو بچ (صدا، دوربين، حركت)
من: ماهي سالم مي خوام ها !
فروشنده: اختيار داري، همشون هم سالمند و هم گارانتي دارند!
من: گارانتي!
فروشنده: بله گارانتي دارند! بخر و با خيال راحت ازشون لذت ببر و اگه تا 13 بدر مردند بيار تا عوض شون كنم!
توضيحات من توي دلم: بنده خدا معني و مفهوم گارانتي را متوجه نشده ! البته حق داره كي توي اين مملكت متوجه شده كه اين ماهي فروش متوجه بشه!
برداشت دوم: رايانامه (ايميل) دعوت به سمينار مشتري مداري پيشرفته! (شرح تسهيلات) – هواي ملس بهاري 15 ارديبهشت 1389 – من تنها (صدا، دوربين، حركت)
متن رايانامه (با صداي من بخوانيد): شرایط ویژه جهت شرکت در سمینار مشتری مداری پیشرفته (با گارانتی رضایت)، با توجه به درخواست بسیاری از دوستان مبنی بر تسهیلاتی جهت حضور اعضاء مرکز در سمینار مشتری مداری پیشرفته به اطلاع میرساند، شما می توانید با پرداخت یک سوم شهریه سمینار یعنی مبلغ 100.000 تومان در هر دو بخش سمینار شرکت کرده و در صورت رضایت از محتوای سمینار! و تمایل جهت اخذ مدرک، الباقی شهریه را پرداخت فرمائید.
توضيحات من توي دلم: برگزار كننده سمينار واسه وقت مدعوينش ارزش قايل نشده! فكر كرده همه نگران هدر رفتن پولشون هستند! جالب تر اينكه كه اگر رضايت هم نداشته باشند يك سوم شهريه را هم پس نمي دهند! باز خدا خير بده به اون ماهي فروش محله ما ! يادمه مي گفت جاش يه ماهي زنده گارانتي مي دم! |