Q.45

posted Mar 11, 2011, 10:01 PM by حسين صادق‌فر   [ updated Mar 11, 2011, 10:39 PM ]

درود بر شما

با سپاس فراوان از وب سايت مفيد و اطلاع رساني شما

سوال:تفاوت بين پايش و تحليل چيست؟

همچنين نحوه نهادينه شدن آن در سازمان و حصول اطمينان از اين مورد به چه شكل مي باشد؟

با ارزوي تندرستي براي شما.

 

درود بنده را نيز پذيرا باشيد. اميدوار سال جديد كه پيش رو است براي شما سالي سرشار از موفقيت هاي كوچك ولي پايدار باشد.

1- شما مي توانيد براي اطلاع از تفاوت مفاهيم پايش و اندازه گيري (البته شما گفته بوديد تحليل!) به اين قسمت از وب سايت مشاور مديريت رجوع نماييد.

2- براي نهادينه كردن تحليل نتايج پايش و اندازه گيري فرايندها تمهيدات زيادي از جمله تعهد مديريت ارشد سازمان به بهبود مورد نياز است. در صورت توجه به اين تمهيدات مي توان از راهكارهاي گوناگوني براي نهادينه شدن تحليل هاي آماري در سازمان بهره برد. مهمترين اين راهكارها در ادامه تشريح شده اند ليكن به آنها محدود نمي گردد:

الف- ايجاد يك واحد سازماني متولي اين مهم به نام دفتر برنامه ريزي و توسعه يا هر نامي مشابه كه بيانگر رسالت آن نيز باشد.

ب- درخواست رسيدگي مجمع عمومي سازمان و يا هيات مديره، درباره وضعيت آماري عملكرد فرآيندهاي سازمان از مدير ارشد، همانند زماني كه وضعيت حساب هاي مالي شركت توسط سيستمي به نام حسابرسي مورد رسيدگي قرار مي گيرد.

پ- پايه گذاري سامانه پرداخت حق الزحمه بجاي حقوق و مزايا در سازمان به گونه اي كه بخشي از اين گونه پرداخت ها منوط به نشان دادن وضعيت بهبود از طريق نتايج پايش و اندازه گيري عملكرد فرآيندها و نزديك شدن شاخص‏هاي بدست آمده به اهداف سازماني گردد. 

Comments