Q.33

posted Mar 6, 2011, 10:02 PM by حسين صادق‌فر   [ updated Mar 6, 2011, 10:03 PM ]

سلام جناب اقای صادق فر

حالتون خوبه؟

امیدوارم در حال گذراندن اوقات خوشی باشید

جناب صادق فر می خواستم بدونم iso9001-2008 دقیقا چیکار میکنه؟ و موضوعش چی هست؟

ممنون میشم در این زمینه بگید که ایا اینجا هم فقط رضایتمندی مشتری مطرح هست؟ یا بردرامد زایی و هزینه ها و سرمایه گذاری و غیره هم تمرکز داره؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

موفق باشید

 

عليك سلام

خيلي ممنون از احوال پرسي شما اميدوارم شما هم اين سال را كه رو به پايان است به خوبي گذرانيده باشيد.

استاندارد ايزو 9001 كه شما مي توانيد متن كامل آن را در اينجا مطالعه نماييد يك استاندارد بين المللي براي طراحي و پياده سازي يك سيستم مديريت كيفيت در هر سازمان اعم از توليدي و خدماتي مي باشد. اين استاندارد مكمل الزامات مرتبط با محصول مي باشد و بخش هاي مختلفي دارد. پياده سازي اين استاندارد در يك سازمان سبب مي شود عملكرد تمام قسمت هاي آن سازمان كه بر كيفيت تاثير مي گذارد مورد توجه قرار گيرد.

در اين استاندارد علاوه بر رضايتمندي مشتري، كارآمدي و اثربخشي عملكردهاي كليه فرايندهاي موثر بر كيفيت سازمان نيز مدنظر مي باشد. اگر سازماني تمايل داشته باشد از يك سيستم مديريتي (حداقل) بهره مند باشد پيشنهاد مي گردد بجاي سعي و خطاي شخصي و سليقه اي مديران خود براي اداره سازمان، از الزامات مطرح در اين استاندارد بهره ببرد. براي اطلاعات بيشتر درباره اين استاندارد به اينجا مراجعه نماييد. 

Comments