Q.22

posted Dec 10, 2010, 10:23 PM by حسين صادق‌فر   [ updated Dec 10, 2010, 10:24 PM ]

سلام و خسته نباشید خواهشمندم سئولات زیر را در صورت امکان با مثال پاسخ دهید متشکرم.

1- cpkچیست و کاربردش در ایزو 9001 در کجاست ؟

2-چگونه بایستی بین طرح کیفیت پروژه و بخشهای مرتبط باسیستم مدیریت کیفیت ارتباط برقرار کرد؟

3- منظور از پروژه های EPC چیست ؟ چه آیتمهای برای ممیزی داخلی این پروژه ها بایستی مطرح کرد؟

4- در یک سازمان مهندسی مشاوره نفتی بهترین شاخص ها برای قسمت فروش و خدمات پس از فروش سازمان چیست ؟

 

عليك سلام

1- توانايي فرآيند تعريف مشخصي دارد كه اطلاعات بيشتر در اين باره را مي توانيد اينجا بيابيد. كاربرد آن در ايزو 9001 هنگامي است كه سازمان در نظر دارد عملكرد فرآيندهاي خود را پايش و اندازه گيري نمايد.

2- اگر سازمان شما يك سازمان طراح است و بند 7-3 استاندارد ايزو 9001 براي آن كاربرد دارد براي ارتباط طرح كيفيت پروژه با بخش هاي مرتبط سيستم مديريت كيفيت تنها كافيست الزامات بند ياد شده را دنبال نماييد.

3- پروژه هاي EPC (پروژه هاي طراحي، تدارك و ساخت) به پروژه هايي گفته مي شوند كه مشاور و پيمانكار پروژه همزمان فعاليت هاي خود را آغاز مي كنند. به عبارت ديگر مراحل يك، دو و سه پروژه همزمان شروع مي شود. براي اطلاع از تعريف دقيق تر به اطلاعات سازمان مديريت و برنامه ريزي (سابق) مراجعه نماييد.

4- بهتري شاخص براي قسمت فروش و خدمات پس از فروش در يك سازمان مهندسي مشاوره نفتي تنها با مطالعه دقيق فرآيند اين قسمت ها قابل تعيين است. ولي به طور كلي مي توان گفت در قسمت فروش، نزديك شدن به اهداف فروش و در قسمت خدمات پس از فروش رفع سريع، با كيفيت و كم هزينه مسايل مشتري مي تواند معيارهاي مناسبي باشند. 

Comments