فرايند نگهداري و تعميرات زيرساخت فناوري اطلاعات

posted Mar 19, 2012, 1:59 AM by حسين صادق‌فر   [ updated Mar 19, 2012, 2:00 AM ]
باسلام
مستندات فرایند نگهداری و تعمیرات خدمات رایانه ای را مطالعه کردم. اين مستندات برای تصویب و ابلاغ مناسب است البته موارد زیر در آن لحاظ نشده است که می تواند در نسخه بازنگری 2 مورد توجه قرار گیرد.
1- به دستورالعمل 6301 در فهرست مستندات فرایند اشاره ای نشده است.
2- بازدید 3 ماه یکبار عملی است؟ پیشنهاد می کنم برای سرکشی به تجهیزات کامپیوتری برنامه زمانبندی ماهانه طراحی شود. به گونه ای که هر کامپیوتر حداقل هر شش ماه یکبار بازدید شود.
3- نیازی نیست به مواردی مانند هواگیری داخل کیس در متن فرایند اشاره شود چرا که این گونه موارد ممکن است کم و زیاد شود که باید فرم آن بازنگری گردد و نیاز به بازنگری فرایند نباشد.
4- نحوه اطلاع رسانی دستورالعمل های مربوط (بند 2-8) مشخص نشده است.
5- با توجه به این فهرست اصلی مستندات و سوابق کیفیت در حال بارگذاری روی وب سایت شرکت است لازم است به نحوه نگهداری و حصول اطمینان برای از بین نرفتن این گونه اطلاعات نیز اشاره شود.
6- به امنیت شبکه کامپیوتری شرکت و مواردی مانند بسته بودن سی دی رام ها، یو اس پی ها توجهی نشده است.
7- به روز رسانی آنتی ویروس ها از قلم افتاده است.
8- اگر کاربری اطلاعات خود را روی سرور ذخیره نکرد چه می شود؟ سامانه بک آپ گیری باید به صورت خودکار کار کند و نه اینکه به کاربر بستگی داشته باشد.

پرسش مشاور مدیریت:
 مطالب مطرح شده مرتبط با کدام بند استاندارد ایزو 9001 است؟
Comments